夜のトイレトレ

I went to the playground near my house this morning.
There were many children and adults there.
While I and my daughter is playing, a father talked to me.
According to him, he had been to Japan for couple of year.
He even spoke some Japanese, which I was very surprised.
”Japanese wasuremashita(I forgot Japanese )”
 
Everytime I hear Kiwi speaks Japanese, I am very surprised because it is supporsed to be spoken by only Japanese.
Everything is still very interesting for me.
 
  
実は年始から、娘の夜のトイレトレを始めてみました。
娘は生まれたときから、いやお腹の中に居たときから慎重派さんなので、オムツが取れるのも遅いんだろうなと思っていたんですが、案の定その通りで、全ては想定内です。まぁでももうオムツもいよいよ買いたくなくなったので、もういっそ辞めてみるか!という流れになっています。
 
昨日までは全戦全敗だったのですが、今日は初めての1勝です。
さて明日はどっち!?
 
そういえば先日、三浦大知くんが結婚したとのニュースがありました。
彼の名前を聞くたびにこの曲を思い出します。
当時旦那も弟さんと一緒によく見ていたそうで、結婚のニュースを聞いて強かビックリした様子でした。
旦那曰く「いとこの小さい子が見ないうちに高校生になっていた」的な感じだそうです。確かにこの動画はあどけないですよね。
そう思うと娘もすぐに大きくなってしまうのかなと、ふと思ったりもしました。