ぬいぐるみの前で

My daughter sometimes puts all her soft toys around her, reads out books for them. She seems to believe that they must hear her story.That eases my mind. Thinking about that her attitude, I suddenly remember the days when I was as young as her. I did the same thing. I used to have my all soft toys sit in front of me and play a music box for them. Girls do the same thing.

娘はたまにぬいぐるみを周りに侍らせ、絵本の読み聞かせをするのですが、その様子が可愛くて(親バカです)、その姿を見てはウットリしているんですね。 その様子を思い出して気が付いたのですが、私も娘の年頃にぬいぐるみを前に置き、オルゴールを聴かせていたのを思い出しました。一緒に聞いているとなんか仲間が増えた気がして嬉しいんですよね。

いつの時代も女の子は同じことをするのだなと身をもって実感しました。 私はいつその心を置いてきてしまったのでしょうね。