蚊に刺されて腫れあがり

17637122_1270723609709291_3993632490799453633_o

I have got my left arm bitten by a mosquito for the first time in NewZealand. It just often happens and I didn't care about it. But my arm has got swollen and very itchy afterwards. That was so weird. I am sure it was not fruit fly. I suppose the mosquito was different from that in Japan and I didn't have immune for that. The swollen is getting better now.

こちらに来て初めて蚊に刺されました。 蚊に刺されるという事は全く以て良くある事なので、全く気にしていなかったのですが、その後刺された腕がどんどんと腫れてきてしまいました。 しまいには手首から肘まで腫れて強張ってあまり動かせない状態に。しかも腫れた箇所全体が痒いです。 皮膚が弱くない事を良い事にボリボリと掻き続けしまいに出血までしてしまいました。

フルーツフライじゃないことは確実なんです。私がその後やっつけたから。 もしかしてこっちの蚊って、日本の蚊と違うのかもしれませんね。 実際こちらに居る日本人のお母さんも全く同じ症状になっていました。

皆さんもお気をつけて。