悪天候

It was very windy and rainy this morning. This weather reminded me winter days. I had my daughter wear long sleeved T-shirts, but still I was anxious she might feel cold. But the weather turned into sunny and much warmer this afternoon. What a changeable weather!

I know this rain was because the terrible cyclone that destroyed many houses in the capital city of Vanuatu, which is unusual,but I was surprised this changeable weather. I wish it will be better tomorrow. 今朝起きたら、外はかなりの風雨で、冬の日を思わせました。 娘には長袖を着せましたが、それでもちょっと寒いのではと気になるほどでした。 しかしそんな心配をよそに、昼には天気も一変。快晴に変わり、とたんに暑くなってきました。私も長袖を着ていましたが、半袖でも良いぐらい。 こんな時に風邪ってひきやすいんですよね…。 この風雨はバヌアツを通過したサイクロンの影響なんだそうです。 いつもはもうちょっとマイルドなんだろうと思いながらも、そう心構えをしていながらもやはりこの天気の変わりっぷりには動揺を隠しきれません。 明日は良い天気になっていますように。