寿司

Today I ate 3-4 pieces of rolling sushi for the first time in NZ. It's been a long time for me. It was so delicious. I felt dizzy because it was so delicious. My daughter ate more than I... 

I remembered this song while I have eaten sushi. https://www.youtube.com/watch?v=1yK-4KjIjyE This song is about chawan-mushi. Chawan-mushi taste like a pudding but it's not sweet at all. It's made from egg and vegetable and ginkgo nuts. It fits sushi very well. I and my husband like it. こちらに来て初めてのお寿司を食べました。 もうどれくらい振りになるのでしょう。 懐かしすぎてその美味しさに眩暈がしました(どんだけ!!)。 娘に至っては食べつくすくらいの勢いでした。 ちなみにこちらのお寿司は結構お高いです(一貫150円くらい)。 気分のいい一日でした。 茶碗蒸しを思い出したので、茶わん蒸しの歌を付けます。 ちゃわんちゃわ~ん、むっし。 --- 「ちゃわんむしのうた」 うんだもこら いけなもんや・ (あらまあ!! どうしたことでしょう) あたいげどん ちゃわんなんだ・ (我が家の 茶碗などは) ひにひにさんども あるもんせば・ (毎日 三回も(食事のたびに) 洗っていますので) きれいなもんごわんさ・ (それはそれは清潔なものですよ) ちゃわんについた むしじゃろかい・ (茶碗にくっついた虫のことでしょうか?) めごなどけあるく むしじゃろかい・ (食器かごなどをぞろぞろはいずる虫のことでしょうか?) まこて げんねこっじゃ わっはっはー・ (ほんとうにもうお恥ずかしいことです! わっはっはー)