バレンタインデー

Today is Valentine's day and I have been thinking of sweets for my husband. It's not only chocolate but also any other sweets for all of my family don't have chocolate so often. Finally I came up with one idea, that is, steamed sweet corn bread. When I talked to my family about that, my daughter is most pleased of all family. Valentine's sweets is for who.

今年もバレンタインデーがやってきましたね。 ウチはもうあまりチョコ等の甘いものを食べなくなったので、さてどうするかと考えいたところ、こちらでは旬終わりかけではありますがまだまだトウモロコシの季節なので、コーン蒸しパンでも作ろうかと思いつきました。家族に提案したところ、誰よりも抜きんでて娘が大喜びしていました。

子供がいる家庭は誰のためのバレンタインデーなのか、得てして見失いがちですよね。うちも漏れなくそうです。 今日の夕方は旦那を放っておいて娘と一緒に数時間バーベキューしてきましたが、明日は蒸しパンを作ろうと思います…娘のために。