スイカ

[gallery ids="1984,1985,1986" type="square" columns="2"]

Watermelon is getting cheaper here, as the summer has come. I love watermelon, and so did my parents. My bithday is June ,which means the begining of summer, and it had been high time to start the season to eat it for my family. So I had eaten it every summer since I was a child. It is very interesting to eat it in January which is very cold in Japan.It doesn't look like Japanese one because it is elliptical (Maybe because Kiwi loves rugby)while Japanese one is just like big ball(like a baseball or soccer). but taste is very similar and delicious.

Yesterday my husband bought a watermelon for me. It was less than $6(approximately 540yen)each. How amazing! I haven't eaten it up yet, so I will eat it today again.

Talking of birthday, tomorrow is my husband's bithday. I am now thinking of tomorrow's meal. maybe much corns and strawberries!(His favorite). By the way, my daughter prepared a breakfast for me and my husband, just after I told her to have a seat for breakfast. She is very curious about cooking. If only she prepared after a actual meal! ---------- 昨日、旦那がスイカを買ってきてくれました。 私がスイカと共に歩んだ人生は長く、私の実家では夏になるとスイカが日々の生活に欠かせないものとなっていました。毎年私が小さい頃から私の6月の誕生日をスイカ解禁日とし、そこからはスイカをただ食べつくすだけの日々でした。いつだったかは当時食べ盛りの私は、夕食後のデザートとして大玉1個の1/4を一人で平らげることもありました。 そんなスイカですが、こちらのスイカはちょっと形が違い、楕円形となっています。色も真緑というより所々白っぽくなっている緑という感じです。 それでも味は素晴らしく、そして何より、今シーズンのためすごく安いです。実際旦那が昨日買ってきたスイカは1個6ドル弱でした。6ドル弱って日本円にすると540円以下です。1個を540円で買えるなんて!! 早速昨日、娘を寝かしつけた後、スイカを堪能しました。 こんなにジューシーで甘い果物があって良いのでしょうか、軽く嬉しさにめまいを感じながら、一口一口を味わいました。 そして今日も引き続き残りを食べる予定です。 誕生日と言えば、明日は旦那の誕生日です。 ささやかなりに、食事もちょっと特別なものにしようかと思うのですが、まだ何にしようか確定していません。まぁトウモロコシと苺をたんまり渡しておけば、大体OKだとは確信しているのですが。 話は違いますが、朝ごはんを食べるから席についてねと言っているのに、直後に「ご飯を作らないと!!!」という使命が娘の頭に降りてきたようで、しまじろうのオモチャでジュージューと作り始めました。 ありがとうありがとう。せめてご飯を食べてから作ってください。