こぎつねこんこん

My daughter was reading a Japanese music text book which is used for primary school in Japan during her bettime. She felt like to listen to the song, and her dad searched on Youtube and show the song to her. Listening to the song, she began to sing along with this song. She enjoyed singing it so much that she sang it again and again.

When she finished singing it, she said to herself that "That was just wonderful" with her eyes glittered with joy.

寝る前の読書タイム。娘は日本領事館から頂いた音楽の教科書を読んでいたのですが、次第に歌いたくなったようで、パパがその歌をYoutubeで検索していました。 曲名は「こぎつねこんこん」。日本人なら誰しも知っているあの歌です。しかし娘は幼稚園の年少を終えてニュージーランドに来たので、こう言った歌すらよく知らなかったりします。

https://www.youtube.com/watch?v=dHWioZ2r4T8

歌を見つけたパパはそれを娘に聞かせると、娘は聞きながら次第に歌詞を見て歌いだしました。 とても楽しかったようで、その後も何度も繰り返し歌う娘。

沢山歌って満足した娘は目を輝かせ、ウットリしながらこう呟きました。 「本当にこれ、いい歌だよねぇ…」

童謡をいい歌だと思える子供の心って、どれだけ感受性に満ちているのでしょうね。 こういう姿を見るたびに、私の中で既に失ったものに再度会えた気がして、私まで感慨深くなります。