Chrismas PartyとCo-opのアイス

[gallery ids="1554,1555" type="square" columns="2"]

I went to the Playgroup's Christmas Party at Church. At first, we altogher sang many chistmas carol , and then we have a morning tea. About morning tea, the church usually prepares for it. But this time, because it was special day, all mothers had prepared for it, so we had kind of international morning tea.

I made riceballs(onigiri),and took it to church. They have gone soon, very thanks for Japanese mothers! ----- Icecream. Japanese words on package! How easy to understand Japanese is! I can totally understand without any efforts... ----------------------------------------- 昨日は娘の良く行くPlaygroupでクリスマスパーティがありました。 当日はどなたかがサンタさんの格好をし、子供たちにプレゼントを配ってくださるため、品物を用意してきてくださいとのことだったので、私もささやかながら用意し、当日に臨みました。 当日は色んなクリスマスキャロルを歌い、それぞれが持ち寄った食べものを食べ、楽しい時間を過ごしました。ちなみに私はおにぎりを持っていきました。 初めての海外でのクリスマス。色んなことが初めてで新鮮です。 その後日本のお友達にお誘いいただき、WesternParkに足を延ばしてきました。いつにもまして鳥たちが多く、そして彼らはいつになくアグレッシブ。何故彼らがこんなに興奮してるのか分からず軽く困惑しましたが、恐らくクリスマスだからでしょう。 とあるヒナ連れのガチョウなんかは、私達が撒いたパンくずを散々食べた後、「ガー!!!」と私たちを威嚇してきました。 散々食べといてガーはないでしょうと思いましたが、ここは大人の対応で乗り切りました。 そしてもう1つの写真は1Lのアイスクリームです。 勝手にとある文字が目の中にドバッと入り込んで、ガッチリと脳内まで届くので、何だろうとよくよく見てみたら日本語でした。 日本語の脳内の浸透力は半端ないです。 これって逆輸入?それとも日本向け輸出のおこぼれ品? ニュージーランド産を確認して買ってきました。